Absintmerken

Elixir du Pays des Fes

Christian (08/10/05 om 19:42:40):

La Bleue aus dem Val de Travers (Fleurier)

Is iemand deze al opgevallen?
met zijn 55% komt deze Elixir du Pays des Fées,
volgens mij heel erg dicht bij de (voormalige) bootleg stokers,en waarschijnlijk van een voormalig bootleg stoker,..en de fles met kurk is wel ontzettend geinig en charmant moet ik zeggen:





 

Helfrich (08/11/05 om 16:14:32):

Dat is de Bleue van François Bezençon, favoriet van diverse inwoners van de vallei. Een prima Bleue, met inderdaad een geinige capsule, die zich evenwel niet heel sterk onderscheidt van vergelijkbare producten die nu als paddestoelen uit de grond schieten.

 

cynic (09/15/05 om 13:10:09):

Ik heb hem net geproefd en hij is heerlijk maar 1 smaak kan ik niet duiden! Ik proefde deze ook bij de kubler maar dan ver op de achtergrond. Iemand een idee wat deze smaak is die zeer prominent aanwezig is?

 

Helfrich (09/16/05 om 01:13:51):

Waarschijnlijk engelwortel, of een combinatie daarvan met wat anders.

 

Barski (09/22/05 om 23:03:53):

Nog een paar weekjes en dan trek ik deze fles (die bij mij ook op de vensterbank staat te wachten) eindelijk open. Het zal me benieuwen hoe hij zich weet te verhouden tot de andere La bleues. Als deze La Bleue onder de lokale bevolking van Val de Travers inderdaad erg populair is dan ben ik benieuwd hoe zacht hij smaakt.

Klopt mijn vermoeden dat deze absint een dominante anijs smaak heeft en er duidelijk zoethout in te bespeuren valt?

 

Helfrich (09/25/05 om 14:06:20):

Vrij veel steranijs, zoals te doen gebruikelijk. Geen zoethout. Point du tout. Een suggestie van zoethout wordt wel gewekt "op de doorsnede" van anijs, steranijs en engelwortel. Dit is een La Bleue zonder veel verrassingen. Anijzig, wat wollig en goed uitgebalanceerd. Het goede zit 'm in de eenvoud.

 

Barski (09/25/05 om 14:56:18):

Ik denk dat ik die fles maar ga openmaken, ik ben toch wel heel nieuwsgierig. De volgende aankoop wordt trouwens de La Valotte - Martin.

 

Helfrich (02/24/06 om 22:44:22):

Er zit toch wel zoethout in, denk ik. Zoals de meeste Bleues is het een echte anijsbom, met flink wat steranijs. Een bepaalde droppigheid kan bijna alleen van zoethout afkomstig zijn.

 

Christian (03/01/06 om 16:47:40):

het lijkt mij een absinthe om echt relaxt een avondje mee door te komen,hier zou ik wel een fles van willen..maar 28 pond koerierskosten is me wat te gortig..

 

Absintherie (03/02/06 om 21:07:05):

You can see the official site www.absintherie.ch.

 

Barski (03/02/06 om 21:29:57):

Als ik jou was Christian dan zou ik voor de Kubler 53 of de La Valotte Martin gaan. Ik heb deze fles namelijk ook in huis en hoewel hij aangenaam is zou ik hem niet bij de top plaatsen. Qua smaak is het een beetje een vlak recept, gewoontjes, niets bijzonder.

 

Christian (03/03/06 om 11:00:23):

Barski schreef:

Als ik jou was Christian dan zou ik voor de Kubler 53 of de La Valotte Martin gaan. Ik heb deze fles namelijk ook in huis en hoewel hij aangenaam is zou ik hem niet bij de top plaatsen. Qua smaak is het een beetje een vlak recept, gewoontjes, niets bijzonder.


..ik wil de La Valote Martin wel halen...www.absinthvertrieb.de...neem ik aan?
Ook de Kubler 53 wil ik wel hebben,maar zo mogelijk zonder de verzendkosten...jammer dat je deze soorten nog niet gewoon bij de slijter kan halen..zoals bijv.de vele whiskey en wijn soorten die je nu hebt.


zo,inmiddels toch maar de La Valote Martin besteld  bij absinthvertrieb..verzendkosten 15 €..nog niet weinig..maar al beter dan 28 GBP..

 

Helfrich (03/03/06 om 11:45:17):

Kübler kun je gewoon bij de slijter halen...

 

Christian (03/03/06 om 13:58:32):

Helfrich schreef:

Kübler kun je gewoon bij de slijter halen...

wist ik (nog) niet..dat is dan wel deze

Overmars,Boorsma?.. :D
(sorry,ik ben een beetje te lui om te gaan kijken nu...hoewel het bijna bij mij om de hoek is..) ;)

..bedankt Helfrich voor je reactie!

Het wordt de hoogste tijd dat de introverte polderabsintheur eens uit zijn schulp kruipt, achter zijn PC vandaan, om bij de vakslijter godverdomme eens naar een goede fles te vragen.

..inderdaad helfrich! :-[

 

Helfrich (03/05/06 om 13:47:37):

Kwestie van Boorsma vragen of hij bij Het Anker een fles Kübler voor je bestelt. Ze staan te wachten in het Amsterdamse havengebied. Halve liters. Of heeft hij er al van staan?

 

F@TM@N (03/05/06 om 14:53:19):

Ik zie hem er niet bij staan


  http://www.hetankeramsterdam.nl/images/stories/hetankerprijslijstjanuari2006.pdf

 

Christian (03/05/06 om 15:25:00):

Helfrich schreef:

Kwestie van Boorsma vragen of hij bij Het Anker een fles Kübler voor je bestelt. Ze staan te wachten in het Amsterdamse havengebied. Halve liters. Of heeft hij er al van staan?

Zal ik doen.
Ik zal eerst eens gaan kijken of er gewoon al Kübler in het schap staat..zal te mooi zijn om waar te wezen..maar wie weet.

 

Helfrich (03/23/06 om 12:51:08):

Neem ook maar eens een kijkje bij Quinta, hoek Prinsengracht-Nieuwe Leliestraat. Eigenaar Frank van 't Schip importeert een aantal producten van de Guy-distilleerderij, waaronder de absinthe, als het goed is.

 

Absintmerken